נעים להכיר
שלום לכם, הורים, מורים וגננות
שמי מיכל פרידמן ואני שמחה שהגעתם לאתר שלי.
אני רוצה לספר לכם על הגישה הטיפולית הייחודית שפיתחתי, באמצעות ריפוי בעיסוק בתנועה, לתמיכה רגשית ופיזית בילדים המתקשים להסתגל ולהשתלב ונתקלים בקשיים התנהגותיים וחברתיים בסביבת הגן, בית הספר והבית.
אני עוסקת בריפוי בעיסוק משנת 1999 והתלהבותי מתחום זה גדלה עם השנים, ככל שאני מגלה את קסמו, כוחו והשפעותיו העצומות.
כשנכנסתי לתחום הריפוי בעיסוק הוא קסם לי מיד, ועד היום אני נלהבת ממנו בדיוק כמו בהתחלה.
אני מגלה שככל שנסיוני עם ילדים הזקוקים לתמיכה רגשית גדל - כך גדל הסיפוק שאני שואבת מהיכולת לתמוך בילדים ולגלות להם את העוצמה הטמונה בגופם, להכיר להם את נקודות החוזק והבטחון שקיימות בהן בצורה טבעית ולתת להם תנופה מעודדת קדימה, להמריא, לפרוח ולהיות שמחים.
נסיוני המקצועי והשכלה - הגרסה המקוצרת:
-
בוגרת לימודי ריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה.
-
מדריכה ארצית לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרות רגילות.
-
קורס הידרותרפיה, בובאט NDT.
-
"קורס חושים" של הגב׳ שרון שני גונן וגב׳ אתי ארד, בשנת 2005.
-
בוגרת מכון וינגייט למאמני חדר כושר.
-
בעלת סטודיו בפרדס חנה (מוזמנים להתרשם מגלרית התמונות)
-
קורס PIVOT למטפלים: http://www.pivot.org.il/about.html
נסיון בעבודה עם ילדים ונוער:
-
ADD ו- ADHD.
-
לקות בעיבוד וויסות חושי.
-
ילדים על הרצף התקשורתי.
-
קשיים מוטוריים.
רוצים לדעת עלי קצת יותר?
ילדות:
גם אני, כילדה, לא שיחקתי במשחקי כדור שיעורי הספורט זכורים לי כחוויה קשה, כשנציג הקבוצה בחר ילדים לנבחרת שלו, ואני נבחרתי אחרונה.
מאוחר יותר, מצאתי את עצמי נהנית מאוד משחייה מהשקט שבמים, עצמת התנועות של הגוף, התגובות הנלהבות לסגנון השחיה שלי, ובעיקר מתחושת השייכות לקבוצה.
לימודים גבוהים:
בבגרותי רציתי ללמוד רפואה. בזמן לימודיי במכינה פגשתי בחור מקסים נכה צה״ל וליוויתי אותו בטיפולי הריפוי בעיסוק. ראיתי איך הוא מצליח לכתוב מחדש בעזרת אביזר מיוחד שהתאימה לו המרפאה בעיסוק ומיד הוקסמתי מהמקצוע והחלטתי לשנות כוון. נרשמתי ללימודי ריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה.
במסגרת לימודי הריפוי בעיסוק באוניברסיטה למדתי את מהות המקצוע וידעתי שהבסיס הלימודי ישמש לי לפיתוח כוון ייחודי משלי.
נסיון מעשי:
עם סיום הלימודים, בעבודתי במשרד החינוך, שימשתי כמדריכה ארצית לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בתוך מסגרות רגילות. הייתי נלהבת מאוד לשמש בתפקיד זה נסעתי בין בתי ספר ברחבי הארץ והקדשתי את כל כולי תוך ידיעה שאני ממצה את עצמי ובמקום הנכון.
במקביל, ומתוך אהבה גדולה למים ולשחיה למדתי הידרותרפיה. העבודה עם ילדים הלוקים בשיתוק מוחין דרבנה אותי ללמוד בקורס בובאט NDT, קורס המתקיים תוך אינטראקציה עם ילדים בגן. שיטה זו מלמדת ילדים תפקוד טוב יותר.
התפנית המשמעותית בעשייה שלי, שאליה תמיד שאפתי, חלה בשנת בשנת 2005, כשהשתתפתי ב"קורס חושים" של שרון שני גונן וגברת אתי ארד. הקורס נתן לי כלים רבים לאבחון וטיפול בסביבה הטבעית של הילד.
כיום, עבודתי מתבססת בעיקר באיזור כרכור והסביבה, אני מטפלת בילדים בסטודיו ובהתאם לצורך יוצאת עם הילדים לסביבת מגוריהם לחיק הטבע או למגרשי ספורט בסביבה.
אני פוגשת את מטופלי גם בבריכת שחייה פרטית, מחוממת ומקורה, שקטה ונעימה בכרכור.